"Mijn doel: het beste uit mensen halen!"

Rolf-schudde-partner-greyt

Rolf Schudde

CFO | AGILE | HANDEL & PRODUCTIE | PUBLIEKE SECTOR

Rolf Schudde heeft als manager en controller ruime ervaring opgedaan bij verschillende organisaties in uiteenlopende branches. Zowel in de profit als non-profit sector heeft hij aantoonbare resultaten behaald. Zijn scope is het hele financiële spectrum; van administratie en control tot financiering en investering.

“Iedereen heeft een blinde vlek”
Aan Rolf de taak om finance een gezicht te geven binnen de onderneming en dit in lijn te brengen met de rest van de organisatie. Cijfers moeten volgens Rolf een integrale en toegevoegde waarde zijn voor een business. Met de juiste tooling kan hij elke situatie inzichtelijk maken, analyseren en vertalen naar een realistische oplossing. Mensen met hun inzet en deskundigheid, zijn daarbij de belangrijkste schakels.

Als sparringpartner en procesbewaker weet Rolf altijd de vinger op de zere plek te leggen. De uitdaging is om dit samen met de mensen binnen de organisatie te verbeteren. Rolf is gericht op de toekomst en wil ondernemers helpen om hun onderneming naar een hoger niveau te tillen.

Rolf Schudde is beschikbaar voor opdrachten

Carrière highlights

Monostore

Landal Greenparks

Stichting Noord Nederlands Orkest

Resultaten highlights

Zowel bij Nijl Aircraft Docking als bij Monostore doorlooptijden van projecten met 20-30% gereduceerd.

Bij Totaalbed en Engie het werkkapitaal gereduceerd.

Financiering gerealiseerd voor Greenspots.

Bij Noord Nederlands Orkest een subsidiegat van € 800.000 opgevangen.

Branche highlights

Bouw & Vastgoed

Handel & Productie

Publieke Sector

Persoonlijke competenties

Analytisch vermogen

Ik heb geleerd om snel inzicht te geven in situaties en prioriteiten te bepalen; een goede basis om structureel te kunnen bouwen.

Mensgericht

Voor zijn mensen de belangrijkste schakels in elke organisatie.

Doorzetter

Ik geef niet snel op; mijn kwaliteit als duursporter gebruik ik in mijn werk.

Leiding geven

Door sturing te kunnen geven, laat ik mensen in hun kracht komen en geef ik waardering. Zo acteer ik in het tempo van de organisatie.

Klantcases

Referenties

Biolease Nederland B.V.

Erik Brouwer - Eigenaar en directeur

Tijdens mijn functie als (interim) directeur van MixCom heb ik samen mogen werken met Rolf. Mede door de goede synergie was het plezierig en vruchtbaar samenwerken. Rolf heeft de financiën in kaart gebracht en de nodige verdieping en inzichten gebracht in diverse onderdelen, afdelingen en uitkomsten. Daarnaast heeft Rolf een financieel model opgezet, waardoor er nu periodieke stuurinformatie beschikbaar is voor de onderneming. De competenties van Rolf zoals sparringpartner, integraal management en strategisch leiderschap, kwamen hierbij goed van pas.

NOTS Impact Enterprises

Bart Hartman - Founder & Chief Entrepreneur

We hebben Rolf medio 2014 binnengehaald omdat we problemen hadden met de accuraatheid van de administratie en rapportages van onze dochterondernemingen in Mali en Rwanda. Op basis van een analyse en advies van Rolf hebben we de administraties naar Nederland verhuisd. Dit heeft de problemen opgelost en geleid tot een aanzienlijke verbetering in de effectiviteit en efficiëntie van onze onderneming.

deltaWonen

Gerard Dubois - Interim-directeur/Bestuurder

"Op basis van een helder plan van aanpak wist Rolf, op de rustige wijze die ik van hem gewend ben, te handelen, de directie te adviseren en adequaat te rapporteren. Met het gewenste resultaat."

Werkervaring

Greyt Nederland B.V.

2016 - heden

Functie titel: Greyt CFO Parttime & Partner
Branche: Bouw & Vastgoed, Handel & Productie
Omvang: 20 FTE
Expertises: Winstverbetering, keten- en procesoptimalisatie, managementrapportages, managen financiële afdeling, financiering

Huidige cliënten:

  • Greyt CFO Parttime bij Frigo Breda
  • Greyt CFO Parttime bij Mconomy

Belangrijkste resultaten:

  • Mensen tot ontplooiing laten komen
  • Financiering opgehaald
  • Reductie werkkapitaal gerealiseerd
  • Winst verbeterd
  • Bedrijven weer stabiel gekregen

Frigo Breda Warehousing

2019 (6 maanden)

Functie titel: Greyt CFO Parttime
Branche: Logistiek
Omvang: 90FTE / € 7M+
Expertises: Financiering

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Exploitatie op orde brengen voor ophalen financiering, € 27 mio voor nieuwbouw logistiek centrum

Belangrijkste resultaten:

  • Bedrijf financierbaar gemaakt; financieringsmemo opgesteld

Greenspots

2019 (4 maanden)

Functie titel: Adviseur Financiering
Branche: Handelsbedrijf
Omvang: 2FTE
Expertises: Financiering

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Financiering realiseren voor start-up in lease kantoorinventaris

 

Belangrijkste resultaten:

  • Met financieringsmemo financiering opgehaald

Babboe

2019 (6 maanden)

Functie titel: Kwartiermaker Control
Branche: Internationaal Handelsbedrijf
Omvang: 50FTE / € 27M
Expertises: Managementrapportage, Business Control (supply chain)

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Opzetten Business Control
  • Samenstellen maandrapportage met Oracle Enterprise Management System

Belangrijkste resultaten:

  • Maandrapportage

Stichting Biblionet Groningen

2018 (5 maanden)

Functie titel: Business Controller
Branche: Cultuur
Omvang: 120FTE / € 12M
Expertises: Bedrijfseconomische analyse

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Arbeidsanalyse als verantwoording naar subsidiegevers

Belangrijkste resultaten:

  • Arbeidsanalyse opgeleverd

Monostore

2018 (10 maanden)

Functie titel: Directeur
Branche: Bouw & Vastgoed, Engineering
Omvang: 20FTE / € 8M+
Expertises: Winstverbetering, Jaarrekening, Kostprijscalculatie

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Eindverantwoordelijke voor financiën
  • Implementeren project- en Business Control

Belangrijkste resultaten:

  • 20% kortere doorlooptijd van projecten en daardoor lagere offertes
  • Structuur in calculatie
  • Jaarrekening

ING Bank

2017 - 2018 (7 maanden)

Functie titel: Manager Cost Accounting
Branche: Bank
Omvang: 51FTE
Expertises: Management Financiële afdeling, Jaarrekening, Governance

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Opleiden en aansturen van een afdeling van 13 FTE om met Agile-Scrum te gaan werken

Belangrijkste resultaten:

  • Werkende Agile-Scrum methodiek
  • gestructureerde maandafsluiting

Nijl Aircraft Docking

2016 (7 maanden)

Functie titel: Controller
Branche: Engineering, Productie, Industrie
Omvang: 35FTE / € 10M
Expertises: Management Financiële afdeling, Verandertrajcten, Winstverbetering

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Eindverantwoordelijke voor financiën
  • Implementeren Project- en Business Control

Belangrijkste resultaten:

  • Verkorting doorlooptijd van projecten

Coöperatie Parkeerservice

2015 - 2016 (4 maanden)

Functie titel: Finance & Control
Branche: Non-profit
Omvang: 140FTE / € 13M
Expertises: Management financiële afdeling, plannen budgetteren en forecasten

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Samenstellen begroting 2016
  • Aansturen en verbeteren financiële operatie met 10 medewerkers

Belangrijkste resultaten:

  • Begroting 2016

MixCom Media Group

2015 (6 maanden)

Functie titel: Controller
Branche: Softwarebouwer, Uitgeverij, Marketingadvies
Omvang: 40FTE / € 5M
Expertises: Cashflow management, plannen, budgetteren en forecasten, winstverbetering, maken managementrapportages

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Basis voor aansturing van een urenbedrijf
  • Implementatie Exact Online t.b.v. projectmanagement, CRM, urenregistratie, planning en facturering
  • Jaarrekening en managementinformatie

Belangrijkste resultaten:

  • Basis voor aansturing urenbedrijf
  • Ontwikkelen kostenbeheersing

NOTS Impact Enterprises

2014 - 2015 (10 maanden)

Functie titel: Controller
Branche: Internationaal handelsbedrijf
Omvang: 6FTE / € 1M+
Expertises: Administratieve organisatie, Interne controle

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Financieel eindverantwoordelijk

Belangrijkste resultaten:

  • Sluitende administratieve organisatie

 

Iriszorg

2015 (3 maanden)

Functie titel: Business Controller
Branche: Zorg
Omvang: 950FTE
Expertises: Business Control

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Aanspreekpunt om DBC’s voor wonen en behandeling adequaat te laten financieren door de verschillende centrumgemeenten

Belangrijkste resultaten:

  • Financieel inzicht in de actuele situatie en organisatie

 

Stichting Noord Nederlands Orkest

2013 - 2014 (19 maanden)

Functie titel: Controller
Branche: Cultuur
Omvang: 95FTE / € 7M+
Expertises: Bedrijfseconomische analyse

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Implementatie business en commercial control
  • Managen financiële afdeling

Belangrijkste resultaten:

  • Concertcalculatie
  • Jaarrekening
  • subsidiegat van € 800.000 opgevangen

 

ABN AMRO Hypothekengroep

2012 - 2013 (10 maanden)

Functie titel: Projectmanager
Branche: Hypotheekbank
Omvang: 800FTE
Expertises: Projectmanagement

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Sturing en invulling geven aan projecten in periferie van Risk en Finance: Voorzieningen, Loss-data, Basel II rapportage, Personeelshypotheken

Belangrijkste resultaten:

  • Data aanlevering Loss data aan ECB
  • Issuelijst voorzieningen
  • Inventarisatie en incasso niet gevalideerde kortingen binnen ABN AMRO Bank wereldwijd

 

ABN AMRO Hypothekengroep

2012 (4 maanden)

Functie titel: Teammanager
Branche: Hypotheekbank
Omvang: 800FTE
Expertises: Financial Accounting

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Leidinggeven aan Financial Shared Service Center
  • Integreren van organisaties Fortis en ABN AMRO

Belangrijkste resultaten:

  • Proces maandrapportage van verschillende entiteiten geintegreerd en versneld
  • Integratie van afdelingen Accounting en Control

 

TotaalBED

2012 (5 maanden)

Functie titel: Adviseur en daarna Controller
Branche: Retail
Omvang: 120FTE / € 20M
Expertises: Integraal vorm en inhoud geven aan financiële bedrijfsvoering (business control, supply chain, financiële administratie)

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Financieel eindverantwoordelijk

Belangrijkste resultaten:

  • Inlopen administratieve achterstanden
  • Basis voor business control
  • Advies voor permanente invulling controller

 

Landal GreenParks

2011 (11 maanden)

Functie titel: Manager Finance & Control
Branche: Recreatie
Omvang: 225FTE / € 300M+
Expertises: Administratieve organisatie, Interne controle

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Als MT -lid verantwoordelijk voor financiën van 35 franchiseparken
  • Reorganiseren shared service center
  • Opbouw applicatiebeheer CODA
  • Direct report 3 FTE, indirect 45 FTE

Belangrijkste resultaten:

  • Structuur en evenwicht in Shared Service Center

 

Uitgeverij en drukkerij Waanders

2010 - 2011 (9 maanden)

Functie titel: Manager Finance
Branche: UItgeverij en drukkerij
Omvang: 40FTE / € 6M
Expertises: Bedrijfsverkoop, turn-around en restructuring

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Financieel eindverantwoordelijk

Belangrijkste resultaten:

  • Financiële bedrijfsvoering in nieuwe organisatie