Een middelgroot payroll bedrijf wordt op een bijzondere manier op de kaart gezet waarmee niet alleen de naamsbekendheid, maar ook de omzet, enorm groeit.
Probleem
Dit payroll bedrijf richt zich exclusief op het verzorgen van de backoffice van bedrijven binnen de flexmarkt. Voor iedere onderneming in deze branche is zichtbaarheid erg belangrijk, maar door de high volume/low margin in deze markt, zijn dure marketingcampagnes niet haalbaar. Er is actie nodig in deze interessante groeimarkt waarin meerdere partijen actief zijn, maar hoe?
Oplossing
Met deze opdracht start Greyt-partner Ed het FlexInnovatieFonds . Dit fonds reikt ieder jaar een prijs uit voor het meest innovatieve businessplan in de flexmarkt. Het doel is om innovatie binnen de branche aan te jagen en om als payroll bedrijf het thema innovatie te claimen. Met ruim 21 plannen, 6 finalisten, 10 juryleden, 17 sponsors en maar liefst 220 bezoekers op de finaledag is aan aandacht geen tekort.
Naast het beheren van de opzet van het concept, geeft Ed leiding aan de organisatie, is hij voorzitter van de jury en regelt hij de jury en sponsoren.
Resultaat
Door het FlexInnovatieFonds komt het payroll bedrijf zowel online als offline duidelijker in beeld en op die manier in contact met potentiële klanten. Door de kern van het bedrijf te vertalen in beeld, woord én momenten is er daadwerkelijk contact met de markt en neemt de naamsbekendheid enorm toe. Het bedrijf maakt mede hierdoor een groei door van 10 miljoen euro omzet in 2012 naar 60 miljoen in 2015.