Greyt wordt door een bank geïntroduceerd bij een ambitieuze uitzendorganisatie. Sinds de start is de organisatie in een korte tijd gegroeid naar een omzet van rond de 3 miljoen, en heeft nu te maken bijbehorende groeiperikelen. Greyt helpt de groei in goede banen te leiden.
Probleem
Om het huidige omzetniveau te kunnen bedienen en verdere groei aan te kunnen, moet de organisatie naar een volgend niveau worden getild. Na een korte inventarisatie wordt duidelijk dat met name finance verdere groei blokkeert en dat de processen (logischerwijs) nog onvoldoende structureel zijn belegd. Daardoor is er veel onrust in de organisatie.
Oplossing
Greyt concentreert zich eerst op het ordenen van de administratie en de administratieve processen en systemen. Met o.a. nieuwe accountingsystemen, een financiële maandafsluiting en de elektronisch verwerking en autorisatie van facturen, komt er weer structuur in de organisatie.
Vervolgens zorgen we dat de organisatie meer inzicht krijgt in de huidige situatie. De DGA ontvangt maandelijks een financieel rapport met daarbij een geschreven analyse. Ook houden we maandelijks een managementoverleg om vast te stellen welke acties nodig zijn. Omdat de uitzendwereld een snelle omgeving is waarbij maandelijks bijsturen soms al te laat kan zijn, implementeren we naast de maandrapportage ook een wekelijkse sales-rapportage. Hierin kan het bedrijf de sales- en marge-ontwikkeling per week volgen.
Resultaat
Alleen al door het actuele inzicht in de prestaties van de organisatie is er veel meer focus. De ondernemer heeft nu veel meer tijd om te doen waar zij goed in is: strategisch stappen maken en commercie. Verder is de interne organisatie flink geprofessionaliseerd waardoor ze op een goede manier verder kan groeien.