Interim-opdracht als leidinggevende van 15 medewerkers

Een Europees marktleider milieutesten op het gebied van grond(water), asbest en asfalt. Binnen Europa werken ca 360 fte’s. In deze interim-opdracht treedt Greyt op als Finance & Purchasing manager Continental Europe. Er wordt leiding gegeven aan het Finance team met 10 medewerkers en Purchasing/Facility management van 5 medewerkers.

Probleem.

De belangrijkste uitdaging in deze opdracht is het ‘into the business’ brengen van de finance afdeling. Deze afdeling is namelijk gehuisvest in een voormalige opzichterswoning op het industrieterrein, inclusief woonkamer, keuken, etc. Een plek waar het team het heel gezellig heeft, maar zich volstrekt op een eiland bevindt.

Oplossing.

De afdeling is uiteindelijk verhuisd naar het hoofdgebouw, waarin ook alle andere functies zijn gehuisvest. Rekening houdend met de logische emoties en weerstanden. Daarbij telt niet de titel, maar de kracht van het argument!

Resultaat.

Verdere resultaten zijn de verbetering en versnelling van de maandelijkse rapportagecyclus, versterking van credit control, de analyses van de kostprijs en de bijdrage aan de opzet van een (fiscaal) transfer pricing systeem voor continental Europe in samenwerking met de externe fiscalisten.

Mark Nieuwdorp Greyt partner voor de ondernemer

Mark Nieuwdorp

Met zijn passie om zijn kennis en ervaring over te dragen aan ondernemers is Mark een ideale sparringpartner. Hij brengt ondernemingen direct op een hoger niveau.