Meer inzicht voor het hoofdkantoor door gezamenlijke administratie

Een kraamzorginstelling met tien afzonderlijke vestigingen kampt met de onduidelijkheid die 10 verschillende vestigingen, en 10 verschillende leidinggevenden, met zich meebrengt. Met een intern ontworpen systeem wordt het geheel weer overzichtelijk.

Probleem.

Bij de kraamzorginstelling werken 400 medewerkers verdeeld over 10 vestigingen. Alle vestigingen werken met hun eigen administratie. Ze werken op provisiebasis maar kunnen wel zelf facturen aanmaken. Hierdoor worden de cijfers gekleurd aangeleverd en worden er facturen gemaakt zonder dat daar een daadwerkelijke debiteur tegenover staat.

Oplossing.

Het hoofdkantoor vraagt Greyt om aanpassingen te doen in het systeem en de administratie weer op orde te krijgen. Samen met de interne ICT-afdeling zorgen we voor een degelijk systeem die de oude administratie vervangt. In de nieuwe situatie zijn de verschillende vestigingen verplicht om de facturen op te stellen via het algemene systeem. Deze facturen hebben als voorwaarde dat er een registratie plaatsvindt van de zorgverzekeraar en verzekerde. Zo kunnen spookfacturen worden voorkomen en heeft het hoofdkantoor direct inzicht in de cijfers.
Naast deze aanpassing zorgen we ervoor dat er een betere registratie komt van welke vestigingen een tekort of juist een overschot aan personeel hebben. Nu kan onderling beter personeel worden uitgewisseld naar behoefte en is dure externe hulp minder nodig.

Resultaat.

Het hoofdkantoor heeft weer een beter zicht op de cijfers, de inzet van het personeel wordt efficiƫnter georganiseerd en sjoemelen met gegevens is onmogelijk. Het bedrijf heeft weer inzicht in de resultaten.

Peter Balk Greyt CFO & Partner

Peter Balk

Peter Balk staat al jarenlang ondernemers bij als 'het financieel geweten van het bedrijf'. Hij is een ondernemende en praktisch ingestelde Greyt partner en adviseert proactief op onderwerpen die aandacht behoeven. Daarnaast is Peter een financieel sparringpartner op alle gebieden waarover de ondernemer beslissingen moet maken.Peter kan zich goed inleven in de positie van ondernemer omdat hij zelf ook succesvol ondernemer is. Hij weet als geen ander waar je als ondernemer mee te maken krijgt en door welke fasen een bedrijf heen moet om succesvol te kunnen groeien. Peter heeft ondernemers bijgestaan in onder andere de groothandel, de zorgsector en de zakelijke dienstverlening. Hij is een expert in financiƫle processen verbeteren en versnellen, en ze beter te laten aansluiten op de operationele onderneming.