SCALING UP | KLANTCASE

Hoe Greyt een ontevreden Raad van Toezicht weer tevreden maakte

Om de zorg te laten bewegen, start Greyt partner Peter Balk samen met een compagnon een onderneming waarmee vraag en aanbod worden verbeterd. Hierdoor ontstaat meer aandacht voor het spel tussen prijs en kwaliteit.

Probleem

Na verschillende jaren in de sector te hebben gewerkt, wordt het Greyt partner Peter duidelijk dat binnen de zorgsector lucht ontstaat tussen de verschillende zorgaanbieders. Het Rijk geeft richtprijzen die als maximum gelden waardoor alle aanbieders op het maximum blijven zitten.

Oplossing

Peter richt samen met een compagnon een onderneming op waarmee zorgverleners kunnen bieden op zorgaanvragen. Hierdoor ontstaat een betere verdeling van de zorgaanbieders. Bij iedere opdracht wordt gekeken naar de beste zorg, kwaliteit en prijsverhouding. Hierdoor past de prijs beter bij de geleverde zorg. Om de kwaliteit te kunnen monitoren, wordt na elke opdracht met in een enquête gevraagd hoe goed de geleverde zorg was. Verder wordt, om investeringen te kunnen doen, wordt een subsidieverantwoording geschreven. De organisatie wint een innovatieprijs.

Resultaat

Inmiddels wordt deze manier van zorg aanbieden nog steeds gebruikt binnen de eerstelijnszorg. De nadruk ligt nog steeds op de beste zorg, kwaliteit en prijs.

Resultaat

Hoe Greyt een ontevreden Raad van Toezicht weer tevreden maakte

Om de zorg te laten bewegen, start Greyt partner Peter Balk samen met een compagnon een onderneming waarmee vraag en aanbod worden verbeterd. Hierdoor ontstaat meer aandacht voor het spel tussen prijs en kwaliteit.

Probleem

Na verschillende jaren in de sector te hebben gewerkt, wordt het Greyt partner Peter duidelijk dat binnen de zorgsector lucht ontstaat tussen de verschillende zorgaanbieders. Het Rijk geeft richtprijzen die als maximum gelden waardoor alle aanbieders op het maximum blijven zitten.

Oplossing

Peter richt samen met een compagnon een onderneming op waarmee zorgverleners kunnen bieden op zorgaanvragen. Hierdoor ontstaat een betere verdeling van de zorgaanbieders. Bij iedere opdracht wordt gekeken naar de beste zorg, kwaliteit en prijsverhouding. Hierdoor past de prijs beter bij de geleverde zorg. Om de kwaliteit te kunnen monitoren, wordt na elke opdracht met in een enquête gevraagd hoe goed de geleverde zorg was. Verder wordt, om investeringen te kunnen doen, wordt een subsidieverantwoording geschreven. De organisatie wint een innovatieprijs.

Resultaat

Inmiddels wordt deze manier van zorg aanbieden nog steeds gebruikt binnen de eerstelijnszorg. De nadruk ligt nog steeds op de beste zorg, kwaliteit en prijs.

Resultaat