SCALING UP | KLANTCASE

Een betere structuur zorgt bij een ICT bedrijf voor tevreden medewerkers en een toekomstgerichte visie

Bij een middelgroot ICT bedrijf worden, tot frustratie van alle medewerkers, de jaarplannen steeds niet gehaald. Greyt gaat op zoek naar de grondslag van het probleem en werkt met het hele bedrijf aan een oplossing.

Probleem

Ondanks hard werkende en betrokken medewerkers, lukt het de onderneming niet om de jaarplannen te halen. Door alle lagen van het bedrijf is de frustratie hierover goed te merken. Greyt voert gesprekken met de directie, het managementteam en de medewerkers om de oorzaak van het probleem te achterhalen. “Er is weer van alles tussendoor gekomen”, is een veelgehoorde verklaring. Er blijkt gebrek aan structuur te zijn. Er is onvoldoende aansluiting en afstemming tussen de organisatiedoelen, afdelingsdoelen en persoonlijke doelen en het is niet duidelijk wie waarvoor verantwoordelijk is.

Oplossing

Samen met het managementteam en de medewerkers brengen we structuur terug in het bedrijf. We zetten de taken en verantwoordelijkheden per afdeling en functie op papier zodat iedereen weer weet wat er van hem of haar verwacht wordt. Vervolgens krijgt iedereen training in het formuleren en overeenkomen van individuele- en afdelingsjaardoelen, en gaat er extra aandacht uit naar functionerings- en beoordelingsgesprekken om deze doelen te evalueren.

Resultaat

Door de betere structuur en gerichtere jaarplannen is de aandacht weer op de toekomst gericht en de frustratie verdwenen.

Resultaat

Een betere structuur zorgt bij een ICT bedrijf voor tevreden medewerkers en een toekomstgerichte visie

Bij een middelgroot ICT bedrijf worden, tot frustratie van alle medewerkers, de jaarplannen steeds niet gehaald. Greyt gaat op zoek naar de grondslag van het probleem en werkt met het hele bedrijf aan een oplossing.

Probleem

Ondanks hard werkende en betrokken medewerkers, lukt het de onderneming niet om de jaarplannen te halen. Door alle lagen van het bedrijf is de frustratie hierover goed te merken. Greyt voert gesprekken met de directie, het managementteam en de medewerkers om de oorzaak van het probleem te achterhalen. “Er is weer van alles tussendoor gekomen”, is een veelgehoorde verklaring. Er blijkt gebrek aan structuur te zijn. Er is onvoldoende aansluiting en afstemming tussen de organisatiedoelen, afdelingsdoelen en persoonlijke doelen en het is niet duidelijk wie waarvoor verantwoordelijk is.

Oplossing

Samen met het managementteam en de medewerkers brengen we structuur terug in het bedrijf. We zetten de taken en verantwoordelijkheden per afdeling en functie op papier zodat iedereen weer weet wat er van hem of haar verwacht wordt. Vervolgens krijgt iedereen training in het formuleren en overeenkomen van individuele- en afdelingsjaardoelen, en gaat er extra aandacht uit naar functionerings- en beoordelingsgesprekken om deze doelen te evalueren.

Resultaat

Door de betere structuur en gerichtere jaarplannen is de aandacht weer op de toekomst gericht en de frustratie verdwenen.

Resultaat