SCALING UP | KLANTCASE

''Niet registreren, was niet factureren''

Bij een organisatie gespecialiseerd in HR-advies zorgt zowel dé crisis als een interne crisis voor problemen. Door een aanpassing in de projectadministratie ontstaat er weer inzicht in de resultaten.

Probleem

De organisatie die zich richt op de ondersteuning van HR-afdelingen, wordt niet alleen geraakt door de crisis, ook de interne financiële boekhouding zorgt voor mindere resultaten. De medewerkers vergeten (nieuwe) projecten te registeren en waardoor sommige projecten helemaal niet worden gefactureerd. Er ontstaat veel achterstand en de resultaten blijven achter.

Oplossing

Greyt past het systeem aan. Door de medewerkers alleen de mogelijkheid te geven hun uren te boeken op projecten, worden zij verplicht om de projecten aan te maken en bij te houden. Zo wordt het op tijd duidelijk welke projecten gefactureerd kunnen worden. Daarnaast houden we samen met de ondernemer de situatie in de eerste periode nauwlettend in de gaten. Door werknemers er op te wijzen dat de uren nog niet zijn ingeklopt, ontstaat er een ritueel dat zorgt voor een juiste projectbeheersing.

Resultaat

Door de nieuwe werkwijze ontstaat er ook een beter inzicht in de actuele cijfers. De projecten worden nu regelmatiger bijgewerkt, wat de cijfers ten goede komt. Er is weer overzicht en er kan beter gestuurd worden op resultaat. De omzet is weer sluitend en nu de crisis langzaam oplost, groeit ook weer de behoefte naar HR-advies.

Resultaat

''Niet registreren, was niet factureren''

Bij een organisatie gespecialiseerd in HR-advies zorgt zowel dé crisis als een interne crisis voor problemen. Door een aanpassing in de projectadministratie ontstaat er weer inzicht in de resultaten.

Probleem

De organisatie die zich richt op de ondersteuning van HR-afdelingen, wordt niet alleen geraakt door de crisis, ook de interne financiële boekhouding zorgt voor mindere resultaten. De medewerkers vergeten (nieuwe) projecten te registeren en waardoor sommige projecten helemaal niet worden gefactureerd. Er ontstaat veel achterstand en de resultaten blijven achter.

Oplossing

Greyt past het systeem aan. Door de medewerkers alleen de mogelijkheid te geven hun uren te boeken op projecten, worden zij verplicht om de projecten aan te maken en bij te houden. Zo wordt het op tijd duidelijk welke projecten gefactureerd kunnen worden. Daarnaast houden we samen met de ondernemer de situatie in de eerste periode nauwlettend in de gaten. Door werknemers er op te wijzen dat de uren nog niet zijn ingeklopt, ontstaat er een ritueel dat zorgt voor een juiste projectbeheersing.

Resultaat

Door de nieuwe werkwijze ontstaat er ook een beter inzicht in de actuele cijfers. De projecten worden nu regelmatiger bijgewerkt, wat de cijfers ten goede komt. Er is weer overzicht en er kan beter gestuurd worden op resultaat. De omzet is weer sluitend en nu de crisis langzaam oplost, groeit ook weer de behoefte naar HR-advies.

Resultaat